Stappen en Safari :) - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van merle kemerink - WaarBenJij.nu Stappen en Safari :) - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van merle kemerink - WaarBenJij.nu

Stappen en Safari :)

Blijf op de hoogte en volg merle

14 Oktober 2014 | Indonesië, Bogor

Vrijdag 10 oktober
Een vrij weekend. Yogyakarta kon dit weekend helaas niet doorgaan. Dat betekende dus een avond gaan stappen. De bingo players zou vanavond in een club in Jakarta draaien en het leek ons wel leuk om daar dan heen te gaan. Lekker optutten, jurkje en hakjes aan en dan richting club X2 Jakarta. Eenmaal bij de ingang aangekomen zagen we dat er allemaal mensen erbuiten stonden te wachten. Blijkbaar moest je reserveren, maar dat wisten wij niet. Toch maar eens proberen. Bij de ingang aangekomen vroegen ze naar onze reservering. We zeiden dat we die niet hadden maar dat we Maarten Hoogstraten van de bingo players kenden, dus toen mochten we doorlopen. Ik denk onder andere omdat we buitenlanders (blanken) waren, dat we daarom ook naar binnen mochten. Eenmaal binnen kon het feestje beginnen. Er liepen ontzettend aardige mensen rond en de muziek was goed. We werden uitgenodigd bij een verjaardag dat daar gehouden werd en deden een paar drankjes met hun mee. Het was echt een super avond!

Zondag 12 oktober.
Vrijdag hadden we bedacht om zondag tot en met maandag nog maar eens een keer naar Bogor te gaan. We hadden een geweldige villa op het oog en deze dan ook maar eens gouw geboekt. ’s Ochtends om 6uur werden we opgepikt door onze driver die we voor twee dagen hadden gehuurd. Eenmaal in Bogor hebben we lange tijd rondgereden en ontzettend zitten zoeken waar nu die villa nu eens stond. Uiteindelijk toch nog gevonden. Toen we aankwamen keken we onze ogen uit, het zag er echt ontzettend mooi uit! Een heerlijk buiten zwembad zat er bij en je kon uitkijken over de rijstvelden waar lokale bevolking nog aan het werk was. Buiten op een dakterras stond de tafel al voor ons gedekt, nasi goreng, het smaakte heerlijk. Na het eten maar eerst eens even goed genieten van de villa, lekker gaan zwemmen en een beetje liggen zonnen. Daarna was het maar eens tijd om de boodschappen te gaan doen. Want vanavond gingen we maar eens voor het eerst in Indonesië voor ons zelf koken. Het was een heerlijke pasta geworden met van alles erop en eraan. Het was een familie recept van Roy wat hij had meegekregen en het was echt verrukkelijk. Na het eten de afwas helaas maar eens gaan doen, daarna lekker chillen en een paar biertjes gaan drinken onder het genot van een spelletje. Voor het slapen gaan nog maar eens lekker gaan douchen, eindelijk onder een echte WARME douche. Wat genieten

Maandag 13 oktober.
Super geslapen in een super bed. Lekker gaan ontbijten en dan op naar Taman Safari park in bogor. Onderweg hebben we wortels gekocht die langs de straat stonden, deze kon je gebruiken om de dieren te voeren. Tijdens de safari zag je ontzettend veel dieren; zebra’s, krokodillen, leeuwen, tijgers, herten, giraffen, apen, olifanten en noem zo maar op. Je reed er met de auto langs heen. Vanuit het autoraampje kon je een aantal beesten voeren die over de weg heenliepen. Was een leuk gezicht om te zien. Na de safari tour kon nog op een deel van het park zelf rondlopen. Je kon er ook olifant berijden. We zijn door de ‘baby dierentuin’ gelopen. Hier ben ik met een baby leeuwtje, tijgertje en een orang-oetang op de foto geweest. Echt super schattig en een leuke ervaring.
Na dat we alles zo ongeveer gezien hadden gingen weer terug richting Jakarta, naar Binus.

• 17 Oktober 2014 - 19:34

Marloes:

Super leuk weer!

• 31 Oktober 2014 - 22:20

Martin Kemerink:

Merle, wij zien er al naar uit dat jij dat heerlijke gerecht voor ons gaat koken