School & Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van merle kemerink - WaarBenJij.nu School & Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van merle kemerink - WaarBenJij.nu

School & Bogor

Blijf op de hoogte en volg merle

30 September 2014 | Indonesië, Bogor

Dinsdag 23 September
Vroeg uit de veren voor het eerste dagje school.
We stonden half 10 buiten klaar op zoek naar onze bus. Helaas was deze nergens te vinden, blijkbaar hadden we een klein beetje verkeerd gekeken op het bus schema. Dus toen maar snel met de taxi naar school. De eerste les die we die ochtend om half 11 hadden was fashiontrend forecasting. Het is ook wennen op school. Alles gaat erg traag, soms duurt het een half uur voordat de leraar eens gaat beginnen met les te geven. Iets wat ik erg vervelend vind, want dan het ik gewoon nog even een half uurtje langer in mijn bedje kunnen liggen. Na fashiontrend forecasting hadden we Fashion marketing.
De dag erna hadden we nog een lesje color Theory, dit is een beetje een zweverig vak. Kleuren verven enzo, maar wel leuk en chill om zo vroeg op de ochtend te gaan doen. Begint namelijk al om half 8, dus half 7 de bus, dat betekent al rond half 6 uit bed! GE-WEL-DIG.

Donderdag 25 sept
Toen ik een keer ontwaakt was ben ik gaan sporten. Sportschooltje stelt hier niet echt bepaald veel voor. Maarja, beter dan helemaal niks. ’s Avonds zijn wij naar Jakarta Men’s fashion week geweest. Het was gewoon gratis entree en we konden zoveel hapjes krijgen als we wilden. Ook de drankjes waren free, dus heerlijk wat vodka-mixjes gehad. Er waren een verschillend aantal mode-shows en het was erg leuk en gezellig om dat eens te zien. Nadat we het wel gezien hadden zijn we naar Spenkys gegaan, dit was een cafetje waar je bierpong kon gaan doen. Nadat we hier een aantal biertjes hadden gedronken zijn we naar een club gegaan: Hangover. Hier hebben we het ontzettend leuk gehad en genoeg gedronken. De locals die in de club rondliepen vond ik een beetje saai. Ze stonden alleen maar een beetje te kijken, het feestje moesten we zelf maken. Gelukkig waren we met een aardig grote groep dus dat ging zeker wel lukken.
Wanneer we in bed waren beland begon de zon alweer op te komen, dus het slaapmaskertje maar op en eens goed gaan uitslapen. De volgende dag hadden we dus ook niet echt energie om wat te gaan doen, het was dus een lekker dagje uitbrakken aan het zwembad.

Zondag 28 september
Vandaag hadden we een tour georganiseerd door Binus zelf. We gingen naar het oude centrum van Jakarta. Daar bezochten we twee musea ‘s. Een poppen museum en een moziek museum. Persoonelijk vond ik dit niet erg interessant... Nadat we alles gezien hadden gingen we naar een shoppingmall om een muziekvoorstelling te luisteren, dit was op zich nog wel grappig om naar te luisteren. Al met al was het een lange dag. Het was meer wachten dan dat we ook werkelijk wat gezien hadden. Wat soms best vermoeiend kan zijn.

Maandag 29 september
Vandaag een uitstapje naar Bogor. We gingen er met de trein naar toe. Gelukkig gingen we niet in de spits. Dus hadden nog genoeg plek om te zitten. Toen we eindelijk over waren zijn we naar een groot park gegaan in de buurt van het station genaamd, Botanical Garden. Deze tuin heeft een hele grote historie. In 1744 werd deze tuin opgericht door de Nederlandse Oos-Indische Compagnie.
Deze tuin grenst aan een paleis. Hier zijn we rond gaan lopen. Er was een grote vijver met ontzettende grote waterlelies. De tuin bevat wel meer dan 15.000 soorten bomen en planten, 400 soorten palmen. In de tuin leven wel meer dan 50 verschillende soorten vogels. Wanneer je in Bogor zelf rondloopt zou je er niet zo’n rustig park verwachten. In Bogor zelf hoor je constant kabaal en verkeer, maar wanneer je in het park rondloopt kun je genieten van een heerlijke rust en het gezang van de vogels. Verder was er ook een nederlands kerkhof en waren er ontzettend veel hertjes die je kon voeren. Nadat we alles een beetje bekeken hadden zijn we naar een restaurantje gegaan boven op een heuveltje in het park. Hier kon je echt super lekker eten en je had een mooi uitzicht op het park.
Einde van de dag weer terug met de trein richting Jakarta. Gelukkig was het in onze trein nog aardig rustig. Want op het spoor naast ons stond een propvolle trein waarbij ze de mensen in de deuropeningen moesten gaan aanduwen om met een grote moeite de trein deuren toch nog dicht te kunnen krijgen. Wat was ik blij dat ik daar niet bij in zat.