Op naar Indonesië - Reisverslag uit Rossum, Nederland van merle kemerink - WaarBenJij.nu Op naar Indonesië - Reisverslag uit Rossum, Nederland van merle kemerink - WaarBenJij.nu

Op naar Indonesië

Blijf op de hoogte en volg merle

15 September 2014 | Nederland, Rossum

Zondag 14-09-2014
Nu gaat het toch echt gebeuren.
Alle spulletjes zijn gepakt. De laatste visite was nog even langs geweest en afscheid van genomen. Koffers in de auto geladen en op naar Schiphol. Natuurlijk weer file zoals gewoonlijk, dus iets later op Schiphol dan gepland was. Koffertje ingeleverd, nog even met mijn ouders gezeten, afscheid genomen en daarna met Kim en Liselotte door de douane gegaan, het laatste Nederlandse “fatsoenlijke” broodje gezond gegeten en dan het vliegtuig in.
Met een kleine vertraging vertrok ons vliegtuig rond 21.00. De vlucht was goed uit te houden. Je kon muziek luisteren en je kon recente films bekijken. In de nacht is het uiteindelijk met veel moeite toch nog gelukt om even te slapen in het vliegtuig.
Na een tussenstop in Kuala Lumpur konden we weer verder richting Jakarta. Het eten in en vliegtuig smaakte trouwens wel goed.

Op het vliegtuig in Jakarta werden we opgewacht door onze buddy’s. Dit zijn studenten van Binus University die ons rondleiden en helpen met alle vragen die wij hebben. Ze leggen ons alles uit we wel en wat we beter niet kunnen eten, wat voor een taxi’s je moet nemen etc.
Rond 18.00 liepen we van het vliegveld af. Het was al donker, erg warm en ontzettend druk. Onze iBuddies brachten ons naar Binus Square, onze verblijf voor de komende vijf maanden. We kwamen er al snel achter dat het verkeer erg druk en een grote chaos was.
Er rijden ontzettend veel scooters waar soms gewoon complete gezinnen opzitten.
Nadat we aankwamen bij ons verblijf hebben we onze sleutel opgehaald en zijn we de spullen gaan uitpakken en de kamer gaan bewonderen. Niet dat er zoveel aan te bewonderen viel… Er staat een bed, bureau, stoel en een kast in. Verder hangt er aan de muur ook nog een kastje en je hebt nog een klein balkonnetje.
Nadat we al onze bagage gedumpt hadden was het tijd om wat spullen te gaan halen en iets te gaan eten.(samen met, William onze buddy, Mira een Duits meisje, Joris een fransman, Zerckoen een Koreaan, Tom uit Australië en natuurlijk met Kim en Liselotte). Bij de wc’s hier heb je namelijk geen toiletpapier en kraanwater kun je niet drinken. Dus het was wel erg handig om dat nog even te kopen en geld pinnen.
Het restaurantje waar we zouden gaan eten was helaas al gesloten. Toen gingen we maar over op Street food. Langs de kant van de weg stonden ontzettend veel karretjes met daar een klein keukentje ingebouwd, hier werd eten klaar gemaakt dat je besteld had. Het was een erg grappig gezicht. Ik had gekozen voor rijst, er kwamen allerlei kruiden oliën groenten en weet ik veel wat meer doorheen. Dit alles koste ook nog maar eens 80 cent. Het was lichtelijke pittig, maar het smaakte zeer goed.
Daarna weer terug naar onze campus, lekker gaan douchen en daarna maar eens goed gaan slapen en toen er om 8uur alweer uit, omdat we ons schoolpasje moesten aanvragen. Eerste nachtje slapen in mijn nieuwe kamertje en nieuwe bedje